Jong Rabo

  16:15 uur
  Koninklijke Grolsch, Enschede
  Branding Commissie
  Nederlandstalig

  • archief
events.label.

Vakmanschap is Meesterschap: Hoe verwerf je een nieuwe Brouwerij?

Een kijkje in de ‘Total Cost of Ownership’ bij de Koninklijke Grolsch.

GrolschGrolsch staat bekend als bedrijf dat continu innoveert en investeert. Zo was de bouw van een ultramodern complex in 2004 een belangrijke stap voor de gestaag groeiende onderneming. Maar wat zijn nou de afwegingen bij dat soort investeringen? Dan bedoelen we niet de kleine tot middelgrote investeringen. Nee, we bedoelen de echte grote deals. Tijdens deze bijeenkomst neemt Bert Termijtelen, Controller bij de Koninklijke Grolsch, ons mee in de strategiebepaling en -uitvoering als het gaat om de grootste investeringen die de Grolsch (nu onder de vlag van SABMiller) doet: overnames van (nieuwe) brouwerijen. 

Bert Termijtelen werkt sinds 1988 bij de Koninklijke Grolsch en heeft daar verschillende functies bekleed. Hij heeft gewerkt als Management Accountant en Horeca Finance Manager, maar hoofdzakelijk als Controller. Hij kent het klappen van de zweep en vanuit zijn rol als controller heeft hij zich veelvuldig bezig gehouden met strategieën en -risico’s omtrent de overname van brouwerijen of het opzetten van geheel nieuwe (green fielding).
 
Zijn verhaal zal worden ingestoken vanuit de ‘Total Cost of Ownership’ (TCO). TCO tracht het geheel van kosten te kwantificeren die samenhangen met de aankoop van producten en/of diensten. Belangrijke onderwerpen binnen TCO zijn financiering, marktonderzoek, aanschafprijs, planning en logistiek, verzekeringen en faalkosten.

Na de onthullingen van de heer Termijtelen gaan we ons begeven in het ultramoderne complex om met eigen ogen te zien hoe daar nu bier wordt gebrouwen. Na deze Brouwerij Tour kan een confrontatie met het eindproduct natuurlijk ook niet uitblijven…

Ben je nieuwsgierig naar hun overname strategieën en hoe zij daarbinnen risico’s afdekken meld je dan aan voor deze unieke kijk in de keuken bij de Koninklijke Grolsch. Graag neemt de heer Termijtelen ons mee in een aantal bedrijfsgeheimen als het gaat om de overname strategieën van Grolsch. Immers; Vakmanschap is Meesterschap…

Programma:
16.15 Ontvangst bij Grolsch met koffie/thee en Twentsche Krentenwegge
16.45 Start presentatie van de heer Termijtelen
17.30 Brouwerij Tour
18.45  Bierconfrontatie
19.15 Avondsnack
19.30 Einde programma

Aanvang: donderdag 18 september 2014 om 16:15
Organiserende commissie Branding Commissie
Inschrijven vanaf: zondag 27 juli 2014 om 00:00
Inschrijven t/m: donderdag 18 september 2014 om 00:00

Koninklijke Grolsch - Brouwerslaan 1, 7548 XA Enschede

Log in om te bekijken wie zich heeft aangemeld voor deze activiteit.

“Ik ben ontzettend trots op de vereniging die er nu staat;
passievolle, gedreven mensen die gaan voor hún organisatie en daarmee (Jong) Rabo uniek maken!”

Marijke Klaver – Voormalig voorzitter Jong Rabo