Jong Rabo

  00:00 uur
  ,
  Branding Commissie
  Nederlandstalig

  • archief
events.label.

Intervisie2014Locatie: Hoofdkantoor in Utrecht of Eindhoven, afhankelijk van de intervisor die je kiest
Datum: Vanaf september 2014 tot en met februari 2015 zullen er 5 bijeenkomsten zijn, waarbij wordt verwacht dat je bij alle bijeenkomsten aanwezig bent
Tijd: Overdag tijdens werkuren, hangt af van de intervisor die je kiest

Inmiddels is het een bekend begrip binnen Jong Rabo: Intervisie. Na twee succesvolle jaren zetten we het initiatief dit jaar graag wederom op de kaart. Mogen je collega’s jou dit jaar helpen om je te ontwikkelen?

Wat is het idee?
Het idee is om meer van elkaar te leren, beter je werk te kunnen uitvoeren, je netwerk binnen de bank uit te breiden en antwoorden op vraagstukken te krijgen! Hoe? Dit aan de hand van een vijf bijeenkomsten in een vast groepje collega’s onder leiding van een zeer ervaren begeleider! Oftewel Intervisie binnen jong Rabo.

Wat is intervisie?
Bij intervisie doe je een beroep doen op collega’s om mee te denken over vraagstukken waar zij tegenaan lopen in het werk. Dit meedenken gebeurt niet door het aandragen van oplossingen maar door het gericht stellen van vragen. Op die manier kom je tot een betere analyse van de situatie en vergroot je je eigen vermogen om het probleem op verschillende manieren op te lossen. Je krijgt als collega’s zicht op het ingebrachte probleem en leert ook hoe je hierin zelf zou kunnen handelen. Het is een methodiek waarbij de eigen deskundigheid binnen de organisatie wordt benut en verder wordt ontwikkeld. Het doel is daarbij niet alleen het bevorderen van de kwaliteit van het werk. De ervaring leert dat je ook gemakkelijker je collega’s raadpleegt buiten de bijeenkomsten om en zo kennis gemakkelijker deelt.

Belang van intervisie
De Rabobank vindt intervisie belangrijk, omdat je daarmee:

  • Jouw inzetbaarheid en ontwikkeling op een krachtige en eenvoudige manier verbetert;
  • samenwerking en netwerken verbetert;
  • optimaal gebruik maakt van de expertise die binnen de bank aanwezig is;
  • goed inzicht krijgt in de organisatiecultuur;
  • persoonlijk groeit.

Intervisie kan veel bijdragen aan jouw professionaliteit. Daardoor is het ook een belangrijke bouwsteen voor de professionaliteit van een organisatie. Intervisie helpt om zelfstandiger te gaan functioneren, doordat je leert zélf problemen op te lossen en beslissingen te nemen. Bovendien ga je door intervisie beschikken over nieuwe vaardigheden en meer kennis. Je leert om dit te gebruiken en te toetsen. Tot slot is intervisie een gerichte manier om mensen te waarderen voor hun talent en deskundigheid.

Hoe zie intervisie eruit?
Een intervisiegroep komt gedurende een langere periode bijeen, met een klein aantal vaste deelnemers. Vooraf worden afspraken gemaakt over de spelregels, de doelstellingen en de werkwijze van intervisie.
Dit jaar starten we met 4 intervisie groepjes van 5 personen onder leiding van een ervaren begeleider. Er zijn in totaal 5 sessies gepland. De eerste sessie staat gepland vanaf september en heeft als doel kennismaking. Vervolgens zijn er 3 sessies waarin cases centraal staan van de groepsleden. Afsluitend is er 1 sessie om te evalueren en ervaringen te delen.
Intervisie duurt zo'n 2 tot 2,5 uur. De locatie is afhankelijk van de begeleider.

Meedoen? Leuk!
Ben je enthousiast geworden en zou je graag met intervisie willen meedoen, meld je dan nu aan op via onderstaand inschrijfformulier. Er zijn 4 groepjes beschikbaar waaraan verschillende data aan vast hangen. Je kunt je inschrijven voor 1 groepje. Op basis van de motivatie zullen we 20 deelnemers uitkiezen die mee mogen doen aan de intervisie sessies. Denk dus goed na over jouw leervraag. Wat wil jij hier uit gaan halen?

Voorwaarde inschrijving:
- Je bent alle data beschikbaar van het gekozen groepje (zet het vast in je agenda)
- Selectie op basis van motivatie
- Je hebt een casus te bespreken

Je kunt je inschrijven vanaf 9 juni tot 28 juli. Half augustus wordt de groepsindeling bekend gemaakt.

Vragen?

Heb je nog vragen? Stel ze gerust via hr@jongrabo.nl

 


 

 

Trainers

Naam: Michèle Leppers
In ben verantwoordelijk voor het opzetten en uitbouwen van integraal risicomanagement en het verder inrichten van een risicomanagement cyclus voor de Rabobank Groep. Belangrijk onderdeel hiervan is het uitvoeren van risico analyses op basis waarvan de toprisico's voor de Rabobank groep worden bepaald. Onderwerpen waar ik me mee bezig hou zijn risk governance, risk appetite en beloningsbeleid. Hierbij heb ik veel interactie met de verschillende onderdelen van de Rabobank Groep.
Locatie: Utrecht Croeselaan 18
Data & tijdstip: Alle bijeenkomsten zijn van 15.00-17.30 uur, 9 september 2014, 4 november 2014, 16 december 2014, 13 januari 2015, 24 maart 2015. 

Naam: Martijn van der Schaaf
Op dit moment als Interim Manager vanuit RN actief bij lokale banken. Dit is een leerzaam traject van 2 tot 3 jaar waarbij ik diverse leidinggevende functies bekleed bij lokale banken. Doelstelling is om daarna uit te stromen bij een lokale bank.
Locatie: Utrecht Croeselaan 18
Data & tijdstip: Alle bijeenkomsten zijn van 15.30-17.30 uur, 10 september 2014, 22 oktober 2014, 10 december 2014, 14 januari 2015, 18 februari 2015 (en eventueel 25 maart 2015)

Naam: Harry Wientjes
Als manager Marktmanagement mag ik een groep gedreven marketeers en marketinganalisten helpen om goede klantproposities te maken. Van onze klanten ambassadeurs maken, daar gaat het om. Dit moet resulteren in de bank die solide de uitdagingen van de huidige tijd aankan en richting geeft in onze maatschappij.
Locatie: Utrecht Croeselaan 18
Data & tijdstip: Alle bijeenkomsten zijn van 10-13 uur, 5 september 2014, 17 oktober 2014, 28 november 2014, 9 januari 2015, 20 februari 2015 (en eventueel 27februari 2015)

Naam: Jos Spetter
Ik ben senior Lean consultant bij het Lean Competence Center. Momenteel begeleid ik het Service Centrum Financieren op weg naar Lean denken en werken.
Locatie: Eindhoven
Data & tijdstip: Alle bijeenkomsten zijn van 9 tot 12 uur, 12 september 2014, 24 oktober 2014, 28 november 2014, 16 januari 2015, 27 februari 2015 (en eventueel 10 april 2015)

Aanvang: maandag 1 september 2014 om 00:00
Organiserende commissie Branding Commissie
Inschrijven vanaf: maandag 26 mei 2014 om 00:00
Inschrijven t/m: maandag 28 juli 2014 om 00:00

- ,

Log in om te bekijken wie zich heeft aangemeld voor deze activiteit.

“Ik ben ontzettend trots op de vereniging die er nu staat;
passievolle, gedreven mensen die gaan voor hún organisatie en daarmee (Jong) Rabo uniek maken!”

Marijke Klaver – Voormalig voorzitter Jong Rabo