Jong Rabo

  14:00 uur
  The VR Room, Utrecht
  Branding Commissie
  Nederlandstalig

  • archief
events.label.

Kennisverbreding

Organisatie thema

 

 
Commissie: Innovatiecommissie
 
foto

Vuurballen uit je handen schieten, over de kop gaan in een VRollercoaster, griezelen tussen de zombies of liever een ontspannen duik in het koraalrif? In The VR Room kan het allemaal!

Ben jij klaar voor een nieuwe wereld? Beleef dan nu wat nieuwe ‘realities’ voor onze toekomst gaan betekenen. Virtual Reality- en Augmented reality technology bereikt steeds meer mainstream toepassingen. Maar wat betekent dit voor de financiële sector?

Virtual Reality is een techniek waarbij een gebruiker ervaringen heeft in een virtuele wereld, opgebouwd uit computer gegenereerde beelden of film/foto materiaal van de echte wereld. Je kijkt vaak naar die wereld door middel van een bril, zoals de Oculus Rift van Facebook. Augmented reality is een techniek waarbij je de echte wereld om je heen ziet, waar digitale elementen zoals beelden of video’s aan worden toegevoegd als een extra digitale laag. Die elementen kun je bijvoorbeeld op je smartphone zien wanneer je je in een bepaalde omgeving beweegt.

Tijdens deze middag krijgen we een toelichting op de mogelijke toepassingen van deze technologie in de financiële sector door Roel Steenbergen, Fintech & Innovatie expert bij Rabobank. Daarnaast brainstormen we over de inzet van deze technologie binnen Rabobank. Maar bovenal zullen we zelf Virtual Reality ervaren in de Virtual Reality Room!
 
Let op: Bij deze activiteit geldt een no show regeling van €20 (bij een te late afmelding, geen afmelding of afmelding zonder geldige reden voor 22-8-2017 wordt €20 in rekening gebracht).
 

Aanvang: vrijdag 25 augustus 2017 om 14:00
Organiserende commissie Branding Commissie
Inschrijven vanaf: woensdag 5 juli 2017 om 00:00
Inschrijven t/m: donderdag 24 augustus 2017 om 00:00

The VR Room - Overste Den Oudenlaan 9b, 3527 KW Utrecht

Log in om te bekijken wie zich heeft aangemeld voor deze activiteit.

"Empowerment van onze leden hebben we laten zien door hen een podium te geven en de klankbordrol als vereniging te versterken. Op die manier dragen wij bij aan de ontwikkeling van Rabobank én die van onze leden.”

Marijke Klaver – Voormalig voorzitter Jong Rabo